att rädda ett JAS-plan

Vad händer ute i garagen egentligen? Skapa en projekttråd och inspirera andra eller läs andras trådar och bli inspirerad själv.
jaxxson
Golvperson
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 maj 2023, 20:37

att rädda ett JAS-plan

Inlägg av jaxxson »

hallå alla likasinnade !

jag har en Saab 900og från 87 som jag har åkt problem fritt med i över ett år men nu när denna gudsförgäten vintern kom så stod den tyvärr inte pall längre :?. kom ut en morgon när man skulle åka till jobbet åh helt utan förvarning så fanns det inte ett spår av kopplings verkan alls!
efter några dagar ute åh lite mildare väder så skulle Saaben in i garaget, men med en garageuppfart hall som en glacier såg jag mig besegrad. så tänker: hmmm jag kör in den på startmotorn. sagt åh gjort tuffar farm mot garaget får upp framhjulen over den lilla kanten då hörs ett VRÅ! och motorn startar och likt ett JAS-plan rusar den genom garaget och en bil går väldigt fort inomhus :lol:. men lyckades få av motorn innan den gick igenom väggen och ut på baksidan.
slutet gått bilen är i garaget och där fick den stå tills igår kväll. rev isär det och inser att urtrampningslager är slut. det är inget problem att få tag på ett nytt men lamell och tryckplatta var svårare att få tag på.
så min fråga är nu om någon har det ligger hemma i era Pandoras askar åh vill sälja eller nån som vet någon hem sida som säljer saker till en sån här kvalitets bil.
Min tanke med den bil att hålla den vid liv ett tag till så är det någon som har något godis till en Saab 900og så köper jag gärna

Ha en bra san hej bruksbil dag
Användarens profilbild
Knez
Shitboxkonnässör
Inlägg: 111
Blev medlem: 28 apr 2023, 09:57
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: att rädda ett JAS-plan

Inlägg av Knez »

Oj... Bra fråga om ställen. Tror Saab köp och sälj på Facebook har det mesta, även om det känns som det för det mesta är GM-Saabar där nu för tiden.

Släng ett öga vetja :)
https://www.facebook.com/groups/792618990844545
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Skriv svar