Nu hatar sambon att åka runt i den och den står kanske lite i vägen efter vi köpte en V70N. Ber om ursäkt för sveket.
Ingen som är sugen på en Kadett besiktad till sista Oktober i år? Bra pris till Hej Bruksbil-lyssnare
Att rädda en Kadett E
Re: Att rädda en Kadett E
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
Haha, vafan.zacke skrev: ↑06 apr 2024, 12:28 Kolla in den här Theo!
https://www.saljdintrasigabil.se/?gad_s ... hTEALw_wcB
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
zacke skrev: ↑06 apr 2024, 12:28 Kolla in den här Theo!
https://www.saljdintrasigabil.se/?gad_s ... hTEALw_wcB
Re: Att rädda en Kadett E
Vette fasen vad som blir av med den här bilen. Tror jag kommit fram till att det är ett jordfel som uppkommer när det är fuktigt. Nu till lösningen.... Hur fasen ska man lyckas hitta jordfelet tro?
Klurar på att göra den till uppdragsbil till Hej Bruksbil, men är inte säker än.
Vad tycker folket?
Klurar på att göra den till uppdragsbil till Hej Bruksbil, men är inte säker än.
Vad tycker folket?
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
En liten uppdatering av det som åter igen är min bruksbil. Sålde min V70 Nicklas i veckan som var så livets fordon är åter igen Ford Capri från 1980, Ford Fiesta från 1991 och Opel Kadett från 1990. Vad vore livet utan en ordentlig skräplåda att plöja mil med?
Utseende före: Första lagret sprayat: Klart! Målat (biltemas billack på sprayburk) rails, backspeglar och stötisar. Helt klart lite mindre tjackig
Skulle behöva en uppsättning roligare fälgar nu bara... Någon som har några 4x100 liggandes?
Jag var rätt ute ändå och lösningen var tämligen enkel. Bytte jordkabel mellan batteri och motor och mellan batteri och karossen och sen dess har den funkar utan några som helst problem! Går som ett spett (så klart) och jag bestämde mig för att göra den lite mindre tråkig att titta på.
Utseende före: Första lagret sprayat: Klart! Målat (biltemas billack på sprayburk) rails, backspeglar och stötisar. Helt klart lite mindre tjackig
Skulle behöva en uppsättning roligare fälgar nu bara... Någon som har några 4x100 liggandes?
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
Men så fint
Den måste må fint av så fin behandling
går som ett spett, ett trubbigt eller vasst?
Den måste må fint av så fin behandling
går som ett spett, ett trubbigt eller vasst?
Re: Att rädda en Kadett E
Vasst spett, hårt och djupt ner i marken, så klart
Har fortsatt resan mot att göra Kadetten till den ultimata bruksbilen. Handbroms är ju bra att ha och eftersom den varit funktionellt obefintlig (precis som jag) samtidigt som fotbromsen känts lite svampig har jag antagit att kombinationen har varit sopslut backar och luft i systemet. Rev bort trummorna och möttes av knappt inkörda backar men med HELT INSKRUVADE JUSTERINGAR. Suck. Justerade ut backarna och vips hade jag superduperbra handbroms och ingen svampighet i pedalen längre.
Så en god läxa; felsök innan du köper nya prylar. Kanske är det bara en justering som behövs.
Just ja. Så fick avgassystemet för sig att rosta av helt efter katalysatorn. Hade tur att hitta ett komplett på Facebook Marketplace för någon hundring som kommer hem på torsdag
Person som justerar backar: Avgassystem som inte identifierar sig som avgassystem längre:
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
haha, ett aluminiumspett i så fall