Jetta mk2 "colaburken" ratlook

Vad händer ute i garagen egentligen? Skapa en projekttråd och inspirera andra eller läs andras trådar och bli inspirerad själv.
Mullet
Golvperson
Inlägg: 25
Blev medlem: 09 mar 2024, 00:25

Re: Jetta mk2 "colaburken" ratlook

Inlägg av Mullet »

Knez skrev: 05 apr 2024, 14:05 Bra gjort. Tycker det är svårt att ro det där stuket i land, men din låda ser nice ut!
Man tackar! själv är jag väl inte tvärnöjd men minst sagt ett jävla steg upp ifrån att bara slipa allt plåtrent och låta det rosta.

Tyvärr kommer jag behöva sälja bilen nu då jag var iväg och hämtade en av mina drömbilar i Måndags så Jettan blir både ivägen och ointressant.
Det kommer komma upp en projekttråd på min nya bil med när jag får tummen ur att ta några bilder på den.
Kan väl avslöja att det är en ovanlig japansk bil och förmodligen verkligen inte den typen av bil folk föreställer sig när man säger japansk drömbil :lol:
Business In The Front Party In The Back
Användarens profilbild
Pastorn
Golvperson
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 apr 2023, 12:12
Ort: Gävle

Re: Jetta mk2 "colaburken" ratlook

Inlägg av Pastorn »

Mullet skrev: 06 apr 2024, 23:16
Knez skrev: 05 apr 2024, 14:05 Bra gjort. Tycker det är svårt att ro det där stuket i land, men din låda ser nice ut!
Man tackar! själv är jag väl inte tvärnöjd men minst sagt ett jävla steg upp ifrån att bara slipa allt plåtrent och låta det rosta.

Tyvärr kommer jag behöva sälja bilen nu då jag var iväg och hämtade en av mina drömbilar i Måndags så Jettan blir både ivägen och ointressant.
Det kommer komma upp en projekttråd på min nya bil med när jag får tummen ur att ta några bilder på den.
Kan väl avslöja att det är en ovanlig japansk bil och förmodligen verkligen inte den typen av bil folk föreställer sig när man säger japansk drömbil :lol:
Spännande!
Kan det va en keycar tro? 🙂
Användarens profilbild
Knez
Shitboxkonnässör
Inlägg: 109
Blev medlem: 28 apr 2023, 09:57
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Jetta mk2 "colaburken" ratlook

Inlägg av Knez »

Mullet skrev: 06 apr 2024, 23:16 Det kommer komma upp en projekttråd på min nya bil med när jag får tummen ur att ta några bilder på den.
Kan väl avslöja att det är en ovanlig japansk bil och förmodligen verkligen inte den typen av bil folk föreställer sig när man säger japansk drömbil :lol:
Tror som Pastorn jag! Upp med tråd PRONTO :mrgreen:
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Mullet
Golvperson
Inlägg: 25
Blev medlem: 09 mar 2024, 00:25

Re: Jetta mk2 "colaburken" ratlook

Inlägg av Mullet »

Pastorn skrev: 07 apr 2024, 06:13
Mullet skrev: 06 apr 2024, 23:16
Knez skrev: 05 apr 2024, 14:05 Bra gjort. Tycker det är svårt att ro det där stuket i land, men din låda ser nice ut!
Man tackar! själv är jag väl inte tvärnöjd men minst sagt ett jävla steg upp ifrån att bara slipa allt plåtrent och låta det rosta.

Tyvärr kommer jag behöva sälja bilen nu då jag var iväg och hämtade en av mina drömbilar i Måndags så Jettan blir både ivägen och ointressant.
Det kommer komma upp en projekttråd på min nya bil med när jag får tummen ur att ta några bilder på den.
Kan väl avslöja att det är en ovanlig japansk bil och förmodligen verkligen inte den typen av bil folk föreställer sig när man säger japansk drömbil :lol:
Spännande!
Kan det va en keycar tro? 🙂
Jag har dålig koll på vad en keycar är, men brorsan funderade lite över om den kanske klassas som det :?
Aja en tråd på den ligger uppe nu iallafall.
Business In The Front Party In The Back
Användarens profilbild
Pastorn
Golvperson
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 apr 2023, 12:12
Ort: Gävle

Re: Jetta mk2 "colaburken" ratlook

Inlägg av Pastorn »

En Kei car, som är den rätta stavningen 😛, är väl bäst beskriven för oss som nånstans mitt emellan en liten personbil och en mopedbil.
Motorvolymen får vara max 660cc.
I Sverige så blir dom reggade som personbilar har jag hört, om man importerar dom.
Datasunen är liten men, alldeles för stor ändå för att kunna vara en Kei car. 😛
Skriv svar