FEEDBACK tråden

Diskutera historiska och framtida avsnitt av podcasten Hej Bruksbil här.
Rosthål
Golvperson
Inlägg: 26
Blev medlem: 12 maj 2023, 19:18

Re: FEEDBACK tråden Mercedes W211

Inlägg av Rosthål »

Angående avsnitt 179.

Vill bara dela med mig ang SBC bromsarna. När jag gick Fordons linjen så varnade våran lärare om detta system . Enligt honom hade mekaniker blivit av med fingrar när dem utfört service på bromsarna då också helt plötsligt kört ut klossarna när någon öppnat en dörr. Vet ej om det stämmer men vet att verkstäderna deaktiverade SBC när service gjordes på bromsarna då lyste instrumentet helrött. För att när arbetet var klart aktiverat SBC.
Tvagar mig efter arbetet
Användarens profilbild
Knez
Shitboxkonnässör
Inlägg: 124
Blev medlem: 28 apr 2023, 09:57
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: FEEDBACK tråden Mercedes W211

Inlägg av Knez »

Rosthål skrev: 27 jun 2024, 07:05 Angående avsnitt 179.

Vill bara dela med mig ang SBC bromsarna. När jag gick Fordons linjen så varnade våran lärare om detta system . Enligt honom hade mekaniker blivit av med fingrar när dem utfört service på bromsarna då också helt plötsligt kört ut klossarna när någon öppnat en dörr. Vet ej om det stämmer men vet att verkstäderna deaktiverade SBC när service gjordes på bromsarna då lyste instrumentet helrött. För att när arbetet var klart aktiverat SBC.
Bra input. Ja, det verkar onekligen väldigt labilt och samtidigt insyltat i det mesta som har med bilen att göra. Håller tummarna för att det inte bråkar så mycket på min bil :roll:
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Skriv svar