Kompletterat med de saknade bokstäverna och monterat tebaka låset för stöldskyddet. Tydligen hade den någon form av stöldskydd som man slog av och på med nyckel.
Klart snyggaste bakänden av alla corvetter som tillverkats, ingen konkurrens liksom, eller hur @Theo!?
Chevvy C3
Re: Chevvy C3
Haha, absolut!
Det går rykten om att effekten inte riktigt räcker till längre och att den gått och blivit miljöbil. Kan det verkligen stämma?
Det går rykten om att effekten inte riktigt räcker till längre och att den gått och blivit miljöbil. Kan det verkligen stämma?
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
E85
Kan stämma det, orginalspridarna på 250cc uppskattades dock inte räcka till den nya mängden etanol som måste skickas in i motorn.
men
Precis innan semestern landade 8 st 875cc Siemens Deka hemma i lådan, direkt från Kina liksom. Bara att meka dit och konvertera te E85.
Åkte och tankade en 20 l dunk med E85 till att börja med. Lossade en bränsleslang och pumpade ur den bensin som fanns kvar i tanken.
Sedan, efter några mindre lyckade försök att få till ny bränsletabellen själv så insåg jag att jag behövde hjälp av proffsen. Stort tack till Theo som fick en hel hamburgare i Gårdskär som tack.
Resultatet som jag upplever det då jag inte har några siffror från någon bänkkörning eller så
En mer miljövänlig bil som luktar godare och har en klart rappare respons på gasen! (dock är den lite tjurigare vid kallstarten, redan vid 20 är den tjurig,)
På önskelistan
insugstemperatur
tomgångsventil som kan styras från ECU. (En stegmotor orginal som kan justeras steglöst)
men
Precis innan semestern landade 8 st 875cc Siemens Deka hemma i lådan, direkt från Kina liksom. Bara att meka dit och konvertera te E85.
Åkte och tankade en 20 l dunk med E85 till att börja med. Lossade en bränsleslang och pumpade ur den bensin som fanns kvar i tanken.
Sedan, efter några mindre lyckade försök att få till ny bränsletabellen själv så insåg jag att jag behövde hjälp av proffsen. Stort tack till Theo som fick en hel hamburgare i Gårdskär som tack.
Resultatet som jag upplever det då jag inte har några siffror från någon bänkkörning eller så
En mer miljövänlig bil som luktar godare och har en klart rappare respons på gasen! (dock är den lite tjurigare vid kallstarten, redan vid 20 är den tjurig,)
På önskelistan
insugstemperatur
tomgångsventil som kan styras från ECU. (En stegmotor orginal som kan justeras steglöst)
Re: tillpiffning
Något som jag haft högt på önskelistan ända sedan jag köpte bilen är ett par sidorör för avgaserna.
Gärna så grova som möjligt ala 40 årskris.
Dämpare i den grövre delen bidde perfekt, både ljudet och en rappare motor får höga betyg av mig.
Gärna så grova som möjligt ala 40 årskris.
Dämpare i den grövre delen bidde perfekt, både ljudet och en rappare motor får höga betyg av mig.
Re: Chevvy C3
Är inget fan av sidepipes generellt, men dina låter bra ändå tycker jag. Synd på alla brännskador på ben och fotleder bara
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Chevvy C3
jahaja, lite som med Ford alltså
Snart vinter är det ju
Ett så kallt spontanköp som när den dök upp på blocket inte gick att bara scrolla förbi.
Undrar om den får plats
Undrar om den får plats
Re: Chevvy C3
Äckligt nice! Plats är ju alltid ett problem. In i ett hjulhus kanske? Har du klurat nåt mer?
Tror inte att du ska göra dig av med värmepaketet i alla fall, oavsett vad du känner
Tror inte att du ska göra dig av med värmepaketet i alla fall, oavsett vad du känner
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Chevvy C3
jasså, vad är det bra till ? inte kopplat samt att jag kör med rutan som ventilation, den ean elhissen funkar ju faktiskt.
men du kan ju ha rätt, men jag tror inte det.
kanske framför motorn nere vid kylaren, ska ta någon bild
men du kan ju ha rätt, men jag tror inte det.
kanske framför motorn nere vid kylaren, ska ta någon bild
Re: Chevvy C3
Tror jag får komma förbi på en kopp kaffe så får vi slå ihop våra kloka huvuden för att komma fram till en lösning
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar