Kompletterat med de saknade bokstäverna och monterat tebaka låset för stöldskyddet. Tydligen hade den någon form av stöldskydd som man slog av och på med nyckel.
Klart snyggaste bakänden av alla corvetter som tillverkats, ingen konkurrens liksom, eller hur @Theo!?
Chevvy C3
Re: Chevvy C3
Haha, absolut!
Det går rykten om att effekten inte riktigt räcker till längre och att den gått och blivit miljöbil. Kan det verkligen stämma?
Det går rykten om att effekten inte riktigt räcker till längre och att den gått och blivit miljöbil. Kan det verkligen stämma?
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
E85
Kan stämma det, orginalspridarna på 250cc uppskattades dock inte räcka till den nya mängden etanol som måste skickas in i motorn.
men
Precis innan semestern landade 8 st 875cc Siemens Deka hemma i lådan, direkt från Kina liksom. Bara att meka dit och konvertera te E85.
Åkte och tankade en 20 l dunk med E85 till att börja med. Lossade en bränsleslang och pumpade ur den bensin som fanns kvar i tanken.
Sedan, efter några mindre lyckade försök att få till ny bränsletabellen själv så insåg jag att jag behövde hjälp av proffsen. Stort tack till Theo som fick en hel hamburgare i Gårdskär som tack.
Resultatet som jag upplever det då jag inte har några siffror från någon bänkkörning eller så
En mer miljövänlig bil som luktar godare och har en klart rappare respons på gasen! (dock är den lite tjurigare vid kallstarten, redan vid 20 är den tjurig,)
På önskelistan
insugstemperatur
tomgångsventil som kan styras från ECU. (En stegmotor orginal som kan justeras steglöst)
men
Precis innan semestern landade 8 st 875cc Siemens Deka hemma i lådan, direkt från Kina liksom. Bara att meka dit och konvertera te E85.
Åkte och tankade en 20 l dunk med E85 till att börja med. Lossade en bränsleslang och pumpade ur den bensin som fanns kvar i tanken.
Sedan, efter några mindre lyckade försök att få till ny bränsletabellen själv så insåg jag att jag behövde hjälp av proffsen. Stort tack till Theo som fick en hel hamburgare i Gårdskär som tack.
Resultatet som jag upplever det då jag inte har några siffror från någon bänkkörning eller så
En mer miljövänlig bil som luktar godare och har en klart rappare respons på gasen! (dock är den lite tjurigare vid kallstarten, redan vid 20 är den tjurig,)
På önskelistan
insugstemperatur
tomgångsventil som kan styras från ECU. (En stegmotor orginal som kan justeras steglöst)
Re: tillpiffning
Något som jag haft högt på önskelistan ända sedan jag köpte bilen är ett par sidorör för avgaserna.
Gärna så grova som möjligt ala 40 årskris.
Dämpare i den grövre delen bidde perfekt, både ljudet och en rappare motor får höga betyg av mig.
Gärna så grova som möjligt ala 40 årskris.
Dämpare i den grövre delen bidde perfekt, både ljudet och en rappare motor får höga betyg av mig.
Re: Chevvy C3
Är inget fan av sidepipes generellt, men dina låter bra ändå tycker jag. Synd på alla brännskador på ben och fotleder bara
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Chevvy C3
jahaja, lite som med Ford alltså