
Chevvy C3
Re: Chevvy C3
Bra tempo! Dags för mappning snart? 

Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Chevvy C3
nja, nån liten svets kvar är det.
Ett avgasarerör måste man ju ha också, trångt är det ju som bekant, men detta kan not bli nått
Ett avgasarerör måste man ju ha också, trångt är det ju som bekant, men detta kan not bli nått
Re: Chevvy C3
Fint! Flyttar du på soppaslangarna förresten? Ser ut som om dom kommer få det rätt svettigt annars 
Var hamnar oljereturen?

Var hamnar oljereturen?
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Chevvy C3
mm, du får ge dig till tåls med smörjningen ett tag till, en sak i taget liksom. 
tänker du på den som syns i bilden, en bromsledning. Jag vet inte riktigt, hade nån plan med en mössa på turbon samt bandage på rören, men förmodligen blir det väl att dra om och dra rätt. Vi får se
En annan fundering, uttaget till WG, före eller efter gasspjället?

tänker du på den som syns i bilden, en bromsledning. Jag vet inte riktigt, hade nån plan med en mössa på turbon samt bandage på rören, men förmodligen blir det väl att dra om och dra rätt. Vi får se
En annan fundering, uttaget till WG, före eller efter gasspjället?
Re: Chevvy C3
Oljesmörjning ska det tydligen vara också. Turbon hamnar väldigt lågt i förhållande till oljetråget som jag har för avsikt att retunerna oljan till. Men tycker att jag fått ett hyfsat fall, lutar nog 7-8cm på en halvmeter, så det är på gränsen. Tänker att jag gör så grovt som möjligt för att underlätta.
Sen är det det här med var man kan returnera oljan, under eller ovan oljenivån i tråget. Internet säger att båda kommer att funka bra, internt på forumet svänger det över mot ovan nivån. Blev som nedan, blir för jävla bra enligt mig
Sen är det det här med var man kan returnera oljan, under eller ovan oljenivån i tråget. Internet säger att båda kommer att funka bra, internt på forumet svänger det över mot ovan nivån. Blev som nedan, blir för jävla bra enligt mig

Re: Chevvy C3
Så länge det funkar så funkar det 
Har historiskt kört båda två. Under oljenivån är nog minst bra. Känsligt för "rätt" oljenivå i tråget etc.

Har historiskt kört båda två. Under oljenivån är nog minst bra. Känsligt för "rätt" oljenivå i tråget etc.
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Chevvy C3
Dags för nått rör på trycksidan också, en liten, den minsta jag hittade, intercooler måste man ju också ha. Placeringen var inte helt lätt, för det är ju en av de trängre bilarna att ha att göra med denna. (åtminstone under huven)