Honda Civic ED6
Re: Honda Civic ED6
Hur går det då? Ska du kompensera höjden med lite nya däck? 

Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
När hjulen satt på och jag släppte ner bilen första gången så syntes det ännu mer att jag hade alldeles för mycket positiv camber efter höjningen.
Polarn rota fram ett par övre bärarmar med justerbar camber så det fick lösa problemet men det va på gränsen att det inte gick för spindeln hamna äckligt nära fjäderbenet
Polarn rota fram ett par övre bärarmar med justerbar camber så det fick lösa problemet men det va på gränsen att det inte gick för spindeln hamna äckligt nära fjäderbenet
Bytte en styrledsdamask som blev en muntlig 1:a på senaste besiktningen.
Nytt batteri, nya polskor och en ny jordkabel.
- Bilagor
-
- 20250430_185706.jpg (2.58 MiB) Visad 270 gånger
Valde att skrota gamla avgassystemet för det va ganska sarjat efter alla gånger det tagit i och köpte en ny halvsats istället och så fick det bli en shotgun på det.
Sista touchen för i år vart ett par lådhögtalare i hatthyllan och komplettera inredningen med ett handsfack och en stereoram.
Brandsläckaren fick byta plats.
Petade fast damasken till växelspaken ordentligt också.
Lite nya dryckes och mobilhållare och valde att ha kvar min gamla Sonystereo och köpte en bluetoothadapter till den så man slipper kablar.
Brandsläckaren fick byta plats.
Petade fast damasken till växelspaken ordentligt också.
Lite nya dryckes och mobilhållare och valde att ha kvar min gamla Sonystereo och köpte en bluetoothadapter till den så man slipper kablar.
Ljudet spelar på riktigt bra, avgassystemet låter najjs och väghållningen är fortfarande fantastisk och bilen är överlag väldigt najjs att köra i detta utförande.
Tröttnade på stenhård fjädring och låg bil som tog i överallt och nu när jag gjort dessa förändringar så känner jag att jag har gjort helt rätt. Jag tycker också att bilen se bättre ut.
Kanske är jag gammal, kanske jag föryngrar mig nåt kommande år och banstukar den igen, men tills dess om det händer, så får detta projekt anses som klart tills vidare, tack för mig.
Vi ses på vägarna!
Tröttnade på stenhård fjädring och låg bil som tog i överallt och nu när jag gjort dessa förändringar så känner jag att jag har gjort helt rätt. Jag tycker också att bilen se bättre ut.
Kanske är jag gammal, kanske jag föryngrar mig nåt kommande år och banstukar den igen, men tills dess om det händer, så får detta projekt anses som klart tills vidare, tack för mig.
Vi ses på vägarna!
- Bilagor
-
- 20250606_190637.jpg (2.78 MiB) Visad 270 gånger
-
- 20250531_173547.jpg (2.92 MiB) Visad 270 gånger
-
- 20250523_205454.jpg (3.7 MiB) Visad 270 gånger