Sida 6 av 6
Postat: 09 aug 2024, 13:30
av zacke
Kompletterat med de saknade bokstäverna och monterat tebaka låset för stöldskyddet. Tydligen hade den någon form av stöldskydd som man slog av och på med nyckel.
Klart snyggaste bakänden av alla corvetter som tillverkats, ingen konkurrens liksom, eller hur @Theo!?
- IMG_5725.JPG (200.75 KiB) Visad 250 gånger
Re: Chevvy C3
Postat: 11 aug 2024, 11:09
av Knez
Haha, absolut!
Det går rykten om att effekten inte riktigt räcker till längre och att den gått och blivit miljöbil. Kan det verkligen stämma?
E85
Postat: 11 aug 2024, 20:26
av zacke
Kan stämma det, orginalspridarna på 250cc uppskattades dock inte räcka till den nya mängden etanol som måste skickas in i motorn.
men
Precis innan semestern landade 8 st 875cc Siemens Deka hemma i lådan, direkt från Kina liksom.
- IMG_6976.JPG (250.08 KiB) Visad 216 gånger
Bara att meka dit och konvertera te E85.
Åkte och tankade en 20 l dunk med E85 till att börja med. Lossade en bränsleslang och pumpade ur den bensin som fanns kvar i tanken.
- IMG_7021.JPG (274.42 KiB) Visad 216 gånger
Sedan, efter några mindre lyckade försök att få till ny bränsletabellen själv så insåg jag att jag behövde hjälp av proffsen. Stort tack till Theo som fick en hel hamburgare i Gårdskär som tack.
- IMG_7038.jpg (233.86 KiB) Visad 216 gånger
Resultatet som jag upplever det då jag inte har några siffror från någon bänkkörning eller så
En mer miljövänlig bil som luktar godare och har en klart rappare respons på gasen! (dock är den lite tjurigare vid kallstarten, redan vid 20 är den tjurig,)
På önskelistan
insugstemperatur
tomgångsventil som kan styras från ECU. (En stegmotor orginal som kan justeras steglöst)
Re: tillpiffning
Postat: 23 aug 2024, 10:10
av zacke
Re: Chevvy C3
Postat: 25 aug 2024, 17:56
av Knez
Är inget fan av sidepipes generellt, men dina låter bra ändå tycker jag. Synd på alla brännskador på ben och fotleder bara
Re: Chevvy C3
Postat: 29 aug 2024, 21:33
av zacke
jahaja, lite som med Ford alltså