Hade ju velat använda bilen mer men det kräver nästan att jag gör den lite mer användarvänlig. Jag är gammal och bekväm numera. Tycker det är svindrygt att det luktar vevhusgas så fort man gasat lite ordentligt, har såklart öppet luftfilter och undermålig vevhusventilation. Nu när den står still luktar den bensin i båda ändar, inget läckage, bara ånga. Hade därför och pga körbarhet velat stoppa i ett Maxxecu och kolkanister.
Efter att ha läst på litegrann, förmodligen alldeles för lite, verkar det som att jag skulle kunna klara mig med ett Maxxecu mini och använda befintlig fördelare.
Insuget blir delar av ett 5,0-insug som jag köpte någon gång. Där finns fuelrail, spjällhus och lite sånt.
Mustang -65, en barndomsdröm i kras
Re: Mustang -65, en barndomsdröm i kras
Är detta denna som skulle bli projektbil i Power, men det kom bara en artikel?
Re: Mustang -65, en barndomsdröm i kras
Ingen aning! Inte under min ägandetid iallafall. När i tid ungefär?
Re: Mustang -65, en barndomsdröm i kras
92-93 typ.
Re: Mustang -65, en barndomsdröm i kras
Hur fan missade jag detta? Ja, du behöver en vettig trigger. Antingen kör du typ 36-1 på veven, eller om du har en hall eller vr-givare i fördelaren så kan du köra med den. Har en kompis som kört MaxxECU Mini på sin 5.0a och det funkar ypperligt. Du får koppla spridarna i två "batcher" eftersom Mini inte har 8 spridarutgångar. Inget problem egentligen egftersom med endast 36-1 eller hallgivare i fördelaren kan du ändå inte köra sekventiell styrning. Blir som ett 80-talssprut sett till hur motorn får soppa. Alla cylindrar får en fjärdedel av det dom behöver varje motorvarv, liksom.
Hojta om du behöver hjälp med kopplande, byggande eller mappning
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar