Instutionen för omhändertagande av det som knappt syns på vägarna
Postat: 28 jun 2023, 14:36
Hej!
Taunus FK borde fått högsta kredd!
Jag gillar sånt som inte syns på vägarna längre. Och ungefär så mycket kommer jag nog synas här.
Så vi börjar med ett projekt som stått några år
Skoda 130 Rapid 1985
Köpt i Kungälv eller nåt åt det hållet 2011. Bruksade bla den fram till 2014 typ.
Den har varit orange, men nån föregående ägare har rollat den mattsvart.
Skabbig minst sagt. 2014 så sköt jag motor nummer 2 i min ägo. Hade ett tag en Skoda 130GL 85 sedan som reservdelsbil. Men vid motorbytet så råkade jag ordna ett hål på kylröret, så det kom luft i systemet, så man fick lufta ofta. Hade bråttom till en konsert 12mil bort, och råkade koka den ordentligt. Det är alublock, gjutjärnstopp, trelagrad vev, tvåports Jikov och 1,3 liter. Efter dne missen så såldes reservdelsbilen och två kokade motorer. En 1,3 från en Felicia fixades fram och modifierades. Lite omslipad kam, portad alutopp(Standard på Felicia, Fabia, pickup osv). Där har den stått sen 2015 ungefär.
Taunus FK borde fått högsta kredd!
Jag gillar sånt som inte syns på vägarna längre. Och ungefär så mycket kommer jag nog synas här.
Så vi börjar med ett projekt som stått några år
Skoda 130 Rapid 1985
Köpt i Kungälv eller nåt åt det hållet 2011. Bruksade bla den fram till 2014 typ.
Den har varit orange, men nån föregående ägare har rollat den mattsvart.
Skabbig minst sagt. 2014 så sköt jag motor nummer 2 i min ägo. Hade ett tag en Skoda 130GL 85 sedan som reservdelsbil. Men vid motorbytet så råkade jag ordna ett hål på kylröret, så det kom luft i systemet, så man fick lufta ofta. Hade bråttom till en konsert 12mil bort, och råkade koka den ordentligt. Det är alublock, gjutjärnstopp, trelagrad vev, tvåports Jikov och 1,3 liter. Efter dne missen så såldes reservdelsbilen och två kokade motorer. En 1,3 från en Felicia fixades fram och modifierades. Lite omslipad kam, portad alutopp(Standard på Felicia, Fabia, pickup osv). Där har den stått sen 2015 ungefär.