Så, min kära sambo ville att vi skulle köpa en kombi med drag för att med lätthet kunna dra släp fyllda med skit till återvinningen samtidigt som vår hund skulle kunna åka med i bagaget. Sagt och gjort etc...
Den gick ju rätt skit på låglast, men fint på fullgas. Har i skrivandes stund bytt spridare till större från en B230F (E85 POWER), bytt alla tänddelar, bränslefilter och lite slangar under huven som såg väldigt tvivelaktiga ut.
Bränslefiltret hade någon härlig vit/brun/rosa smet i sig och såg väldigt osympatiskt ut.
Den vill fortfarande inte gå riktigt bra dock.
Känns som luftmängdsmätaren och vattentempgivaren står på tur att få lite kärlek.
Bilder!
Att rädda en Kadett E
Att rädda en Kadett E
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
Vilken skapelse! Minns när dom här var rätt vanliga på våra vägar men av någon outgrundlig anledning ser man aldrig röken av dom längre
Re: Att rädda en Kadett E
Ah, rost.
Skrotade en för 15år den. Flyttade över drivlinan till en tvådörrars D. Tröttnade sen. Då kom det stora problemet. Världens snålaste entusiaster, opelfolket. Dom berättar hur koolt projektet är och bjuder 300kr(Skedde faktiskt).
Tröttnade efter några månaders kontakt med olika opelentusiaster, och sålde till en folkraceåkare.
Roligt att se en som går.
Skrotade en för 15år den. Flyttade över drivlinan till en tvådörrars D. Tröttnade sen. Då kom det stora problemet. Världens snålaste entusiaster, opelfolket. Dom berättar hur koolt projektet är och bjuder 300kr(Skedde faktiskt).
Tröttnade efter några månaders kontakt med olika opelentusiaster, och sålde till en folkraceåkare.
Roligt att se en som går.
Re: Att rädda en Kadett E
Haha, snålheten har jag upplevt tidigare. Sålde en nybesiktad Senator B 24v för massor med år sedan och ingen ville ge mer än typ 6000kr trots att jag blev nerringd av diverse spekulanter. Tragiskt egentligen, men smidigt om man är själv är spekulant på ett objekt antar jag.
Bytte förresten luftmängdsmätare igår och allt tvekande på låglasten är som bortblåst. Numera är den som en normal bil och alla tendenser till whiplash som Petter surrar om i senaste avsnittet av en podd som heter Hej Bruksbil är som bortblåst.
Firade med att handla speedparts till den
Bytte förresten luftmängdsmätare igår och allt tvekande på låglasten är som bortblåst. Numera är den som en normal bil och alla tendenser till whiplash som Petter surrar om i senaste avsnittet av en podd som heter Hej Bruksbil är som bortblåst.
Firade med att handla speedparts till den
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
Den lever! Som ni kanske hört i det senaste avsnittet av en podd som heter Hej Bruksbil fick jag utstå fler tidskrävande driftstörningar under helgen som var. Allt är nu åtgärdat och Kadetten går åter som i skott, om än för någon dag till eftersom nya, tidskrävande driftstörningar gläntar på dörren.
Skulle va skoj med lite gissningslek om vad som kommer gå sönder näst.... Vad tror ni?
Skulle va skoj med lite gissningslek om vad som kommer gå sönder näst.... Vad tror ni?
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
Framåt går allt! Har lyckats avverka strax över 100 mil i skitlådan hittills och igår blev den benådad med nya fjädrar och dämpare. Helt otroligt vilken skillnad det blir i ljudvolym och komfort med fjädrar.
Bytt till en TA-Technix sänkningssats med dämpare och fjädrar. Sjuuuuk skillnad, minst sagt.
Undrar vad som kommer härnäst
Bytt till en TA-Technix sänkningssats med dämpare och fjädrar. Sjuuuuk skillnad, minst sagt.
Undrar vad som kommer härnäst
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar
Re: Att rädda en Kadett E
The "shitboxshow" must go on!
Re: Att rädda en Kadett E
Nollvision mot Volvo 700 och 900-serien på våra vägar