Efter att jag kopplat in P28an så startade bilen direkt

Men dock fick jag vrida av ganska omgående då gasvajern va för spänd så den drog iväg i varv

Fixade det, sen fick den gå på tomgång några minuter...
Sen märkte jag att oljelampan lös, även motorlampan

Men den starta i alla fall så lycklig va man ju

Jahapp kolla felkoder då? Jao jag fick en felkod på "Vehicle Speed Sensor", ecun är alltså programmerad för att ha en elektronisk och jag har valt att han en "mekanisk" så den felkoden har fått vara kvar, påverkar ju liksom inte bilen mer än att lampan lyser.
Oljetrycket då? Jao det va en annan femma

Kolla innanför oljelocket och där va det torrt. Skruva ur givarn i blocket och startade bilen igen, då borde det spruta olja men icke sa nicke...
Ja och det är väl nu jag får ta på mig skämsmössan för ni som har läst hela tråden vet att jag bytte tråg från den gamla motorn för att det var i bättre skick och jag trodde dom va lika?
Njaaa nästan, det va en ack så liten viktig detalj som skiljde, nämligen åt vilket håll botten på pickupen va vinklad. Så det som nu hänt va att pickupen låg stumt mot botten på tråget och för att lösa detta fick jag tömma ur oljan, ta bort downpipen, ta ner tråget, byta pickup till den från gamla motorn (tacka gud för att den passa), sen skruva tillbaka allt och hälla i olja igen.

"Rookiemistake"

....